субота

BEĆARCI

 Sećate li se bećaraca?

Kad sam bila mala Banaćanka, obožavala sam da slušam odrasle kad pevadu bećarce. Tu je bilo svega i svačega, a po najviše smejanja. Kao devojka, tad Bačvanka, čak sam i smislila jedan bećarac o svom društvu...Mnogo volem bećarce.

Bećarac je bio pesma za svaku priliku, a naročito za lumpovanje. Bili su duhoviti, dvosmisleni, bezobrazni, surovi, ali su uveseljavali. Neki su bili opštepoznati, a neki su se smišljali na licu mesta, u zavisnosti od situacije i sposobnosti onog koji ih peva. Uz njega se po pravilu nije igralo, ali je bio uvek "glavna" pesma na veseljima.

I tako, tura po tura, do kasno dogura. Ajd' opleti!

-Šorom šajke, a Dunavom čeze, teško onom ko se za me veže.

-Žao mi je seoskog momka, kad ga forta varoška devojka.

-Cura mala ulovila zeca, pustiće ga devetog meseca.

-Je li ćeri jel' to taj što piša po zidu? Jeste majko to je taj što nam kvari moleraj.

-Ko ne može popiti na belo, daboda mu čitali opelo.

-Ja malena, suknjica šarena, svaka šara po tri momka vara.

-Al' sam sinoć jednu uz banderu, desnom nogom udario keru.

-Što sam sinoć jednu uz tarabu, bosom nogom nagazio žabu.

-Guram, guram al' neće da uđe, moja noga u cipele tuđe.

-Kad bećari šorom zapevadu, pendžeri se širom otvaradu.

 Moj bećarac napisan 1987. (a sada u pomen mom dobrom prijatelju Siniši):

-Dok Sile u vojsci za kućom uzdiše, naš drug Boban u posetu nam stiže.

-Nisi džomba nikakva ti Sile, kad gušteri pre tebe do kuće domile.

-Ali sad će i decembar doći, pa će Sile onda kući moći.

-Teško onda curama u gradu, Sile ostav' nešto i za Vladu.

-A i Vlada to je priča stara, ne može bez Sileta drugara 

-Čikara se nešto smeška mnogo, al' bi jedno pivce sada mo'go.

-Vlada o'ma prihvaća se džepa, baš bi mog'o popit 2-3 čepa.

-Tu je Dikla primače se Vladi, pa se smeška i novčanik vadi.

-Di si Vlado kućo stara, daj na zajam malo para.

-Popio je on već što-šta, al' bi mog'o i jednu radi društva.

-Na to Vlada odgovara, dao sam ti i prošli put para.

-Čini mu se-pozajmio je nekom soma, deder na sunce s njim o'ma.

-Ubrzo su sredili račune, i u "Miš" će al' kad im dune.

-Lepe sestre šetaju se gradom, Čikara se nešto smeška kradom.

-Drug Pop uvek na šalu je spreman, on je prava šaljiva neman.

-Viceva njemu nikad dosta, konkurenciju mu drži Kosta.

-A i Ricki se čvrsto drži Paje i uzima sve što mu se daje.

-Muzičari biće on i Paja, vrištat' će na koncertima raja 

-Zlaja ćuti, pomalo se smeška, prva smena njemu je baš teška.

-Nisi Zlajo zbog toga ti čudan, zbog ženske bio bi ti budan.

-Zato Zlajo u skciju pođi, znaš dobro da će Sile doći.

-A kad Sile u decembru dođe, teško ženskoj što pored njega prođe.

-O Goranu neću ništa reći, već ću ga na tihoj vatri peći.

-Biće i on pravi tata-mata, potpisaće(pspir) tako mi inata.

-Za sada bi ovo bilo dosta, da se ne bi našla ispod mosta.

Ajd' u zdravlje.


06.11.2021.




Нема коментара:

Постави коментар

Koža pamti