субота

Banatski...jopet

 Uuujaaa(ili ti eto mene jopet)


Kad ćeš ponovo pisati po banatski?    Što si prestala? I tako ti mene nateraše jopet da se sigram s pisanjem. Ta mante me, volem da đipam po Fruškoj, volem da slikujem, ta nemam kade pisati. Džaba...A jopet, žavo mi ljudi, žavo mi da se razočaradu, da se nabese na me to ne volem. I eto, šta da vam velim, vid'te i sami, škrabuljam... 

Svaki letnji raspust, moji su me šiljali kod majke i dede. Pošto je prošlo podosta vremena od našeg preseljenja u glavni grad Vojvodine,  sad sam bila glavna u svom rodnom gradu...Došla varošanka, prija iz velikog grada, a došlo i mojih pet minuta slave. Više me nisu zdravo mlogo zafrkavali zbog toga što manje otežem reči u govoru, već sam im bila interesantna da im pričam kako je živeti u velikom gradu. 'Teli su svi da se druže sa mnom, to im je bio zdravo važno. A ja sam se duvala zbog toga i bila najvažnija osoba u sokaku. A znadete, nije mi bilo lako u početku, zbog mog naglaska ni tamo ni vamo. Ovi moji banaćani zezadu s jedne strane, a bačvani s druge. Pa mante me se, okan'te se već jedarad. Šta se useli na me?! De, volim ja vas sve podjednako.

   Gledim stare slike i vidim da na puno slika, još dok sam bila u zabavištu, imam perjanicu na glavi. Iiii što sam bila prava!  Banatska i'dijanka! Teram baciklo sa perjanicom na glavi, luk i strele okačeni, visidu ponosno. Pa ka' su nam glavni filmovi bili kaubojski, nije ni čudo... Posle su bili partizanski filmovi i moji rani slikarski radovi svedoče o tome. Puni su aviona, kukastih krstova, zvezda, bombi...

Kak'a vremena su to bila! Bili smo po vazdan napolju, sigrali se do mraka, jedva su nas u kuću uteravali. Milina, za nas decu, al' sećam se, 'sovati nisi smeo sve da si i 'teo. Jok, brale! Dozvoljeno je bilo, samo ako smo baš baš ljuti, kasti- u peršun. I to je to. Vospitanii smo bili, kanda boljije nego ova današnja deca...neću sad da vilozofiram ko je tu kriv, to je za neke druge divane, ovdi nije ni mesto ni vreme. Nego, da ja skratim malko ovaj moj divan, a? Jel dosta banatskog za podsećanje? Raspilaviću vam se, pa ste ondak nadrljali. Ajd, da sad metnem tačku.

😉

30.10.2021.

Нема коментара:

Постави коментар

Koža pamti